Administracja
Zespołu Opieki Zdrowotnej w Nidzicy
Dyrektor: lek. med. Anna Osłowska
Email: a.oslowska@zoz.nidzica.pl, dyrekcja@zoz.nidzica.pl
Dyrektor kieruje (zarządza) Zespołem oraz reprezentuje go na zewnątrz.
Zastępca Dyrektora do spraw medycznych: lek. med. Leszek Cichowski
Zakres zadań:
- organizowanie świadczeń zdrowotnych Zespole w sposób zapewniający właściwy poziom referencyjny,
- określenie liczby i rodzaju specjalistycznego personelu medycznego niezbędnego do zabezpieczenia realizowanych świadczeń zdrowotnych w poszczególnych rodzajach,
- zatwierdzanie szczegółowego zakresu obowiązków personelu medycznego w formie zakresów czynności, regulaminów służbowych lub instrukcji i standardów oraz procedur postępowania,
- dbanie o dostępność, ciągłość i jakość udzielania świadczeń zdrowotnych,
- rozpatrywanie wniosków, skarg i uwag chorych lub osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, usług medycznych a także podejmowanie działań, które w przyszłości wyeliminują stwierdzone nieprawidłowości,
- nadzór nad właściwym poziomem higieniczno-sanitarnym w użytkowanych pomieszczeniach i obiektach,
- kontrola nad prawidłową realizacją zawartych umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- zapewnienie i zabezpieczenie właściwego obiegu dokumentacji medycznej, kontroli jej sporządzania, gromadzenia i przechowywania,
- nadzór nad gospodarką lekami i artykułami sanitarnymi stosowanymi w podległych komórkach organizacyjnych,
- nadzór nad zaopatrzeniem w sprzęt medyczny i prawidłowym wykorzystaniem aparatury medycznej,
- nadzór nad prawidłowym przebiegiem, kształcenia i dokształcania personelu medycznego,
- uczestniczenie w przygotowywaniu długo-, średnio-, i krótkookresowych planów finansowych Zakładu w oparciu o zakres wykonywanych świadczeń medycznych,
- współpraca z samorządem lekarskim i pielęgniarskim,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, związane z pełnioną funkcją,
- zastępowanie Dyrektora Zespołu podczas jego nieobecności w czynnościach związanych z obszarem medycznym.
Sekretariat Dyrektora
Telefon: 89 625 05 35, faks: 89 625 05 59
Koordynator ds. pielęgniarstwa: mgr Bożena Onych
Kontakt: 89 625 05 29
zakres zadań:
- zapewnienie realizacji kompleksowych świadczeń przez pielęgniarki i położne w opiece nad pacjentem,
- systematyczne monitorowanie, analizowanie i ocenianie jakości opieki pielęgniarskiej i położniczej, stosowania metod pracy, wyposażenia i obsługi pielęgniarskich stanowisk pracy,
- zapewnienie całodobowej opieki pielęgniarskiej i położniczej poprzez elastyczną rotację kadr odpowiednio do faktycznego zapotrzebowania na opiekę,
- opracowywanie i wdrażanie standardów pielęgnowania,
- opracowywanie i wdrażanie standardów pielęgnowania,
- organizowanie pracy pielęgniarek poprzez planowanie i dobór prawidłowych metod postępowania pielęgniarskiego,
- poszukiwanie i proponowanie nowych rozwiązań na rzecz poprawy jakości usług medycznych,
- nadzorowanie przebiegu adaptacji zawodowej nowych pracowników,
- ustalanie planu szkoleń personelu pielęgniarskiego w porozumieniu z pielęgniarkami koordynującymi i nadzorującymi,
- planowanie rozwoju zawodowego podległego personelu,
- uczestniczenie w odprawie kierowniczej kadry pielęgniarskiej i innych spotkaniach powołanych w celu sprawniejszej realizacji wytyczonych zadań,
- rozpatrywanie skarg i wniosków składanych przez podległy personel,
- współpraca z kierownictwem szpitala, kierownikami komórek organizacyjnych oraz z organami samorządu pielęgniarek i położnych,
- prowadzenie i kontrola ewidencji czasu pracy podległego personelu,
- nadzór nad dokumentacją medyczną, w szczególności z zakresu realizacji świadczeń pielęgniarskich i położniczych.
Główny Księgowy: mgr Iwona Dwórznik
Kontakt: 89 625 05 22, i.dworznik@zoz.nidzica.pl
zakres zadań:
- prowadzenie rachunkowości Zespołu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, a w szczególności organizacja systemu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji księgowej oraz bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych, oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych za mienie Zespołu, a także prawidłowe i terminowe dokonywanie wszelkich rozliczeń finansowych
- prowadzenie gospodarki finansowej Zespołu w sposób zapewniający realizację umów zawieranych przez Zespół, przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych oraz terminową windykację należności i dochodzenie roszczeń spornych
- nadzór nad prawidłowością wykorzystania środków pochodzących z dotacji oraz innych środków będących w dyspozycji Zespołu
- ewidencjonowanie środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środków trwałych (niskocennych)
- prowadzenie księgowości Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- wystawiane faktur w zakresie działalności Zespołu,
- prowadzenie całokształtu spraw płacowych i wymaganej przez prawo dokumentacji, w tym zakresie, poprzez naliczanie wynagrodzeń pracowniczych oraz wynikających z umów cywilnoprawnych, wraz z obowiązującymi kosztami ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz podatkiem dochodowym i innymi,
- terminowe rozliczenia z ZUS oraz obsługa programu „Płatnik”,
- terminowe rozliczenia z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz obsługa programu PFRON,
- ustalanie wymiaru zaliczek na podatek dochodowy oraz terminowe sporządzanie odpowiednich informacji i rozliczeń do Urzędu Skarbowego, wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia oraz dochodach pracowników,
- opracowywanie sprawozdań dotyczących wynagrodzeń,
- inwentaryzacja środków trwałych i wyposażenia Zespołu,
- sporządzanie zestawień na potrzeby sprawozdawczości finansowej,
sporządzanie sprawozdań finansowych, planów finansowych i ich wykonania oraz innych zestawień dla podmiotu tworzącego oraz bieżący kontakt ze służbami
p. o. Kierownika Działu Statystyki Medycznej i Informatyki: Krzysztof Pobieżyński
Kontakt: 89 625 05 30, k.pobiezynski@zoz.nidzica.pl
Zakres zadań:
- opracowywanie materiałów do NFZ, przygotowywanie ofert wraz z analizą i statystyką,
- terminowe raportowanie świadczeń medycznych zgodnie z przepisami prawa i wymogami NFZ,
- monitorowanie realizacji kontraktu,
- rozliczanie procedur medycznych wykonanych w oddziałach i innych komórkach organizacyjnych działalności podstawowej szpitala,
- monitorowanie wykonania procedur w oddziałach i poradniach oraz pracowniach zawartych umów o świadczenie usług medycznych,
- prowadzenie sprawozdawczości oraz nadzór nad statystyką medyczną w szpitalu,
- sprawowanie nadzoru nad dokumentacją medyczną i procedurami medycznymi,
- obsługa Systemu Zarządzania Obiegu Informacji,
- prowadzenie szkolenia i instruktaży w zakresie JGP /szkolenie lekarzy i koderów/,
- przygotowywanie sprawozdań w zakresie działalności poszczególnych oddziałów i poradni /obłożenie, średni pobyt chorego, ilość leczonych, przelotowość, itp./,
- monitorowanie zmian w zakresie procedur, kodowaniu i rozliczaniu zgodnie z wytycznymi NFZ i MZ.
- rozliczanie procedur medycznych na oddziałach,
- prowadzenie sprawozdawczości Zespołu z zakresu realizacji świadczeń medycznych,
- prowadzenie archiwum medycznego, w tym zabezpieczenie elektronicznej dokumentacji medycznej,
- administracja wewnętrzna sieci informatycznej,
- administracja serwerami plików i baz danych,
- administracja szpitalnym systemem informatycznym,
- dokonywanie ekspertyzy uszkodzeń w sprzęcie komputerowym,
- wsparcie informatyczne pracowników,
- bieżąca obsługa techniczna sprzętu informatycznego,
- nadzór usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych,
- tworzenie i aktualizacja strony internetowej Zespołu.
Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością: mgr Barbara Brzozowska
Kontakt: 607 057 625
zakres zadań:
- wdrażanie, utrzymywanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia,
- prowadzenie weryfikacji i akceptowanie dokumentów systemu zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia pod kątem zgodności ze stanem faktycznym oraz ich integralności z istniejącym systemem,
- organizowanie i prowadzenie okresowych przeglądów systemu zarządzania jakością,
- nadzorowanie opracowywania projektów dokumentów systemu zarządzania jakością i ich wdrażania,
- przedkładanie raportów o stanie funkcjonowania systemu jakości na naradach z kadrą kierowniczą i przeglądach systemu zarządzania jakością,
- współudział w pracach nad nowymi projektami związanymi ze zmianami organizacyjnymi, modernizacją i poprawą jakości w komórkach organizacyjnych,
- udział lub reprezentacja Zespołu w spotkaniach z instytucjami kontrolującymi i audytującymi jeśli dotyczą one spraw związanych z systemem zarządzania jakością oraz akredytacją w ochronie zdrowia,
- nadzorowanie przebiegu adaptacji zawodowej nowych pracowników,
- nadzorowanie systemu zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia,
- współtworzenie koncepcji rozwoju i integracji systemów zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia wewnątrz szpitala,
- nadzorowanie przeprowadzania wyznaczonych w ramach systemu zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia działań korygujących i naprawczych przez osoby odpowiedzialne,
- prowadzenie analizy wyników kontroli związanych z systemem zarządzania jakością oraz akredytacją w ochronie zdrowia,
- kontrola przestrzegania procedur systemu zarządzania jakością przez wszystkich pracowników szpitala.
Kierownik Działu Technicznego: Andrzej Kutryb
Kontakt: 89 625 05 51, techniczny@zoz.nidzica.pl
zakres zadań:
- zapewnienie prawidłowej eksploatacji oraz przeprowadzanie przeglądów, konserwacji oraz remontów bieżących obiektów, pomieszczeń, urządzeń i infrastruktury technicznej Zespołu
- utrzymanie w stałej zdolności użytkowej obiektów, pomieszczeń, infrastruktury technicznej i otoczenia szpitalnego w stanie zapewniającym właściwe wykonywanie działalności statutowej oraz bezpieczeństwo ludzi i mienia
- realizacja zadań działalności naprawczo- usługowej oraz remontowo-budowlanej
- administrowanie nieruchomościami Zakładu
- dozór techniczny, eksploatacja instalacji i sieci ciepłowniczej i wodno-ściekowej
- gospodarka odpadami niebezpiecznymi (w tym medycznymi)
- organizacja i nadzór nad zabezpieczeniem i ochroną mienia Zakładu
- przeprowadzanie okresowych przeglądów technicznych obiektów i instalacji oraz prowadzenie książek obiektu
- serwis urządzeń medycznych i technicznych.
Kierownik Sekcji Zaopatrzenia: mgr Radosław Tkaczyk
Kontakt: 89 625 05 60, r.tkaczyk@zoz.nidzica.pl
zakres zadań:
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane oraz zaopatrzeniem,
- przygotowywanie, uruchamianie i przeprowadzanie postępowania o udzielanie zamówień publicznych według odpowiednich procedur,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie określonym przepisami Ustawy Prawo zamówień publicznych,
- zapewnienie zaopatrzenia i stanu magazynowego Zespołu z uwzględnieniem racjonalnej gospodarki wydatkowania środków finansowych,
- kompleksowa realizacja zadań dotyczących udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi, roboty budowlane i inne wynikające ze statutowej działalności zakładu, zgodnie z wymogami prawa zamówień publicznych,
- zaopatrywanie zakładu w materiały, sprzęt i aparaturę medyczną, środki chemiczne i dezynfekcyjne, zaopatrywanie w tlen, odzież ochronną i roboczą,
- prowadzenie magazynu wydzielonych produktów będących materiałami medycznymi, a przyporządkowanych do działu farmacji szpitalnej
- prowadzenie sprawozdawczości w swoim zakresie.
Kierownik Działu Kadr: mgr Ewelina Kownacka
Kontakt: 89 625 05 14,
zakres zadań:
-> Rada Społeczna Zespołu Opieki Zdrowotnej w Nidzicy
Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego oraz organem doradczym Dyrektora ZOZ. Do zadań Rady Społecznej należy przedstawianie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:
- zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego
- związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności
- przyznawania Dyrektorowi Zespołu nagród,
- rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z Dyrektorem Zespołu,
- przedstawianie Dyrektorowi Zespołu wniosków i opinii w sprawach:
- planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego
- rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego
- kredytów bankowych lub dotacji,
- podziału zysku,
- zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
- regulaminu organizacyjnego
- dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu
- opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o działalności leczniczej