Administracja

Zespołu Opieki Zdrowotnej w Nidzicy

Dyrektor: lek. med. Anna Osłowska

Email: a.oslowska@zoz.nidzica.pl, dyrekcja@zoz.nidzica.pl

Dyrektor kieruje (zarządza) Zespołem oraz reprezentuje go na zewnątrz.

 

 

 

 

 

Zastępca Dyrektora do spraw medycznych: lek. med. Andrzej Pobieżyński

Zakres zadań:

  • organizowanie świadczeń zdrowotnych Zespole w sposób zapewniający właściwy poziom referencyjny,
  • określenie liczby i rodzaju specjalistycznego personelu medycznego niezbędnego do zabezpieczenia realizowanych świadczeń zdrowotnych w poszczególnych rodzajach,
  • zatwierdzanie szczegółowego zakresu obowiązków personelu medycznego w formie zakresów czynności, regulaminów służbowych lub instrukcji i standardów oraz procedur postępowania,
  • dbanie o dostępność, ciągłość i jakość udzielania świadczeń zdrowotnych,
  • rozpatrywanie wniosków, skarg i uwag chorych lub osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, usług medycznych a także podejmowanie działań, które w przyszłości wyeliminują stwierdzone nieprawidłowości,
  • nadzór nad właściwym poziomem higieniczno-sanitarnym w użytkowanych pomieszczeniach i obiektach,
  • kontrola nad prawidłową realizacją zawartych umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych,
  • zapewnienie i zabezpieczenie właściwego obiegu dokumentacji medycznej, kontroli jej sporządzania, gromadzenia i przechowywania,
  • nadzór nad gospodarką lekami i artykułami sanitarnymi stosowanymi w podległych komórkach organizacyjnych,
  • nadzór nad zaopatrzeniem w sprzęt medyczny i prawidłowym wykorzystaniem aparatury medycznej,
  • nadzór nad prawidłowym przebiegiem, kształcenia i dokształcania personelu medycznego,
  • uczestniczenie w przygotowywaniu długo-, średnio-, i krótkookresowych planów finansowych Zakładu w oparciu o zakres wykonywanych świadczeń medycznych,
  • współpraca z samorządem lekarskim i pielęgniarskim,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, związane z pełnioną funkcją,
  • zastępowanie Dyrektora Zespołu podczas jego nieobecności w czynnościach związanych z obszarem medycznym.

Zastępca Dyrektora do spraw administracyjnych: Agnieszka Malinowska

Kontakt: 89 625 05 14, a.malinowska@zoz.nidzica.pl

Zakres zadań:

  • nadzór i koordynacja działań wszystkich komórek niemedycznych Zespołu, a w szczególności:
    • zapewnienie sprawności funkcjonowania zakładu pod względem administracyjnym i gospodarczym,
    • przygotowywanie oraz wsparcie przy tworzeniu i aktualizacji wewnętrznych aktów normatywnych Zespołu,
    • nadzór nad obsługą organizacyjną i kancelaryjną sekretariatu Dyrektora,
    • sporządzanie dokumentów dotyczących organizacji Zespołu; rejestracja zmian w sądzie i innych rejestrów zakładu,
    • udział w opracowywaniu wewnętrznych aktów prawnych Zespołu, monitorowanie zmian w obowiązującym stanie prawnym,
    • prowadzenie spraw związanych ze składanymi skargami i zażaleniami na działalność prowadzoną przez Zespół,
    • monitorowanie wykonania wystąpień i decyzji pokontrolnych przez komórki organizacyjne Szpitala,
    • organizowanie i obsługa organizacyjno – techniczna posiedzeń Rady Społecznej,
    • nadzór nad prowadzeniem archiwum zakładowego,
    • monitorowanie realizacji kontraktów NFZ.
  • koordynacja działań związanych z organizacją i współpracą komórek niemedycznych z komórkami działalności leczniczej.
  • współpraca w przygotowaniu projektu planu finansowego i inwestycyjnego oraz sporządzaniu sprawozdania finansowego, w tym z wykonania planu finansowego.
  • inicjatywa na rzecz rozwoju działalności Zespołu zgodnie z misją działalności Zespołu i pozyskiwaniem niezbędnych zasobów w tym zakresie.
  • analiza wyników działalności Zespołu i składanie wniosków w tym zakresie.
  • prowadzenie polityki personalnej w Zespole oraz zatwierdzanie wynagrodzeń pracowniczych w sytuacji, kiedy nie jest to możliwe przez Dyrektora Zespołu.
  • zastępowanie Dyrektora Zespołu podczas jego nieobecności w czynnościach związanych z obszarem administracyjno-finansowym.

Sekretariat Dyrektora

Telefon: 89 625 05 35, faks: 89 625 05 59

Email: szpital@zoz.nidzica.plsekretariat@zoz.nidzica.pl

Koordynator ds. pielęgniarstwa: mgr Bożena Onych

Kontakt: 89 625 05 29

zakres zadań:

  • zapewnienie realizacji kompleksowych świadczeń przez pielęgniarki i położne w opiece nad pacjentem,
  • systematyczne monitorowanie, analizowanie i ocenianie jakości opieki pielęgniarskiej i położniczej, stosowania metod pracy, wyposażenia i obsługi pielęgniarskich stanowisk pracy,
  • zapewnienie całodobowej opieki pielęgniarskiej i położniczej poprzez elastyczną rotację kadr odpowiednio do faktycznego zapotrzebowania na opiekę,
  • opracowywanie i wdrażanie standardów pielęgnowania,
  • opracowywanie i wdrażanie standardów pielęgnowania,
  • organizowanie pracy pielęgniarek poprzez planowanie i dobór prawidłowych metod postępowania pielęgniarskiego,
  • poszukiwanie i proponowanie nowych rozwiązań na rzecz poprawy jakości usług medycznych,
  • nadzorowanie przebiegu adaptacji zawodowej nowych pracowników,
  • ustalanie planu szkoleń personelu pielęgniarskiego w porozumieniu z pielęgniarkami koordynującymi i nadzorującymi,
  • planowanie rozwoju zawodowego podległego personelu,
  • uczestniczenie w odprawie kierowniczej kadry pielęgniarskiej i innych spotkaniach powołanych w celu sprawniejszej realizacji wytyczonych zadań,
  • rozpatrywanie skarg i wniosków składanych przez podległy personel,
  • współpraca z kierownictwem szpitala, kierownikami komórek organizacyjnych oraz z organami samorządu pielęgniarek i położnych,
  • prowadzenie i kontrola ewidencji czasu pracy podległego personelu,
  • nadzór nad dokumentacją medyczną, w szczególności z zakresu realizacji świadczeń pielęgniarskich i położniczych.

Główny Księgowy: Iwona Dwórznik

Kontakt: 89 625 05 12, ksiegowosc@zoz.nidzica.plksiegowosc@zoz.nidzica.pl

zakres zadań:

  • prowadzenie rachunkowości Zespołu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, a w szczególności organizacja systemu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji księgowej oraz bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych, oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych za mienie Zespołu, a także prawidłowe i terminowe dokonywanie wszelkich rozliczeń finansowych
  • prowadzenie gospodarki finansowej Zespołu w sposób zapewniający realizację umów zawieranych przez Zespół, przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych oraz terminową windykację należności i dochodzenie roszczeń spornych
  • nadzór nad prawidłowością wykorzystania środków pochodzących z dotacji oraz innych środków będących w dyspozycji Zespołu
  • ewidencjonowanie środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych środków trwałych (niskocennych)
  • prowadzenie księgowości Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  • wystawiane faktur w zakresie działalności Zespołu,
  • prowadzenie całokształtu spraw płacowych i wymaganej przez prawo dokumentacji, w tym zakresie, poprzez naliczanie wynagrodzeń pracowniczych oraz wynikających z umów cywilnoprawnych, wraz z obowiązującymi kosztami ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz podatkiem dochodowym i innymi,
  • terminowe rozliczenia z ZUS oraz obsługa programu „Płatnik”,
  • terminowe rozliczenia z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz obsługa programu PFRON,
  • ustalanie wymiaru zaliczek na podatek dochodowy oraz terminowe sporządzanie odpowiednich informacji i rozliczeń do Urzędu Skarbowego, wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia oraz dochodach pracowników,
  • opracowywanie sprawozdań dotyczących wynagrodzeń,
  • inwentaryzacja środków trwałych i wyposażenia Zespołu,
  • sporządzanie zestawień na potrzeby sprawozdawczości finansowej,

sporządzanie sprawozdań finansowych, planów finansowych i ich wykonania oraz innych zestawień dla podmiotu tworzącego oraz bieżący kontakt ze służbami

Kierownik Działu Statystyki Medycznej i Informatyki: mgr Kamil Sarbiewski

Kontakt: 89 625 05 30, k.sarbiewski@zoz.nidzica.pl

Zakres zadań:

  • opracowywanie materiałów do NFZ, przygotowywanie ofert wraz z analizą i statystyką,
  • terminowe raportowanie świadczeń medycznych zgodnie z przepisami prawa i wymogami NFZ,
  • monitorowanie realizacji kontraktu,
  • rozliczanie procedur medycznych wykonanych w oddziałach i innych komórkach organizacyjnych działalności podstawowej szpitala,
  • monitorowanie wykonania procedur w oddziałach i poradniach oraz pracowniach zawartych umów o świadczenie usług medycznych,
  • prowadzenie sprawozdawczości oraz nadzór nad statystyką medyczną w szpitalu,
  • sprawowanie nadzoru nad dokumentacją medyczną i procedurami medycznymi,
  • obsługa Systemu Zarządzania Obiegu Informacji,
  • prowadzenie szkolenia i instruktaży w zakresie JGP /szkolenie lekarzy i koderów/,
  • przygotowywanie sprawozdań w zakresie działalności poszczególnych oddziałów i poradni /obłożenie, średni pobyt chorego, ilość leczonych, przelotowość, itp./,
  • monitorowanie zmian w zakresie procedur, kodowaniu i rozliczaniu zgodnie z wytycznymi NFZ i MZ.
  • rozliczanie procedur medycznych na oddziałach,
  • prowadzenie sprawozdawczości Zespołu z zakresu realizacji świadczeń medycznych,
  • prowadzenie archiwum medycznego, w tym zabezpieczenie elektronicznej dokumentacji medycznej,
  • administracja wewnętrzna sieci informatycznej,
  • administracja serwerami plików i baz danych,
  • administracja szpitalnym systemem informatycznym,
  • zadania z zakresu administracji bezpieczeństwa informacji (ABI) w szczególności nadzór nad bezpieczeństwem informacji elektronicznych i administracji systemów informatycznych (ASI),
  • dokonywanie ekspertyzy uszkodzeń w sprzęcie komputerowym,
  • wsparcie informatyczne pracowników,
  • bieżąca obsługa techniczna sprzętu informatycznego,
  • nadzór usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych,
  • tworzenie i aktualizacja strony internetowej Zespołu,
  • obsługa BIP.

Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością: mgr Barbara Brzozowska

Kontakt: 89 625 05 52

zakres zadań:

  • wdrażanie, utrzymywanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia,
  • prowadzenie weryfikacji i akceptowanie dokumentów systemu zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia pod kątem zgodności ze stanem faktycznym oraz ich integralności z istniejącym systemem,
  • organizowanie i prowadzenie okresowych przeglądów systemu zarządzania jakością,
  • nadzorowanie opracowywania projektów dokumentów systemu zarządzania jakością i ich wdrażania,
  • przedkładanie raportów o stanie funkcjonowania systemu jakości na naradach z kadrą kierowniczą i przeglądach systemu zarządzania jakością,
  • współudział w pracach nad nowymi projektami związanymi ze zmianami organizacyjnymi, modernizacją i poprawą jakości w komórkach organizacyjnych,
  • udział lub reprezentacja Zespołu w spotkaniach z instytucjami kontrolującymi i audytującymi jeśli dotyczą one spraw związanych z systemem zarządzania jakością oraz akredytacją w ochronie zdrowia,
  • nadzorowanie przebiegu adaptacji zawodowej nowych pracowników,
  • nadzorowanie systemu zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia,
  • współtworzenie koncepcji rozwoju i integracji systemów zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia wewnątrz szpitala,
  • nadzorowanie przeprowadzania wyznaczonych w ramach systemu zarządzania jakością oraz akredytacji w ochronie zdrowia działań korygujących i naprawczych przez osoby odpowiedzialne,
  • prowadzenie analizy wyników kontroli związanych z systemem zarządzania jakością oraz akredytacją w ochronie zdrowia,
  • kontrola przestrzegania procedur systemu zarządzania jakością przez wszystkich pracowników szpitala.

Kierownik Działu Technicznego: Andrzej Kutryb

Kontakt: 89 625 05 51, techniczny@zoz.nidzica.pl

zakres zadań:

  • zapewnienie prawidłowej eksploatacji oraz przeprowadzanie przeglądów, konserwacji oraz remontów bieżących obiektów, pomieszczeń, urządzeń i infrastruktury technicznej Zespołu
  • utrzymanie w stałej zdolności użytkowej obiektów, pomieszczeń, infrastruktury technicznej i otoczenia szpitalnego w stanie zapewniającym właściwe wykonywanie działalności statutowej oraz bezpieczeństwo ludzi i mienia
  • realizacja zadań działalności naprawczo- usługowej oraz remontowo-budowlanej
  • administrowanie nieruchomościami Zakładu
  • dozór techniczny, eksploatacja instalacji i sieci ciepłowniczej i wodno-ściekowej
  • gospodarka odpadami niebezpiecznymi (w tym medycznymi)
  • organizacja i nadzór nad zabezpieczeniem i ochroną mienia Zakładu
  • przeprowadzanie okresowych przeglądów technicznych obiektów i instalacji oraz prowadzenie książek obiektu
  • serwis urządzeń medycznych i technicznych.

Kierownik Sekcji Zaopatrzenia: Radosław Tkaczyk

Kontakt: 89 625 05 60, r.tkaczyk@zoz.nidzica.pl

zakres zadań:

  • prowadzenie całokształtu spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane oraz zaopatrzeniem,
  • przygotowywanie, uruchamianie i przeprowadzanie postępowania o udzielanie zamówień publicznych według odpowiednich procedur,
  • prowadzenie dokumentacji w zakresie określonym przepisami Ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • zapewnienie zaopatrzenia i stanu magazynowego Zespołu z uwzględnieniem racjonalnej gospodarki wydatkowania środków finansowych,
  • kompleksowa realizacja zadań dotyczących udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi, roboty budowlane i inne wynikające ze statutowej działalności zakładu, zgodnie z wymogami prawa zamówień publicznych,
  • zaopatrywanie zakładu w materiały, sprzęt i aparaturę medyczną, środki chemiczne i dezynfekcyjne, zaopatrywanie w tlen, odzież ochronną i roboczą,
  • prowadzenie magazynu wydzielonych produktów będących materiałami medycznymi, a przyporządkowanych do działu farmacji szpitalnej
  • prowadzenie sprawozdawczości w swoim zakresie.

Inspektor Ochrony Danych: Sebastian Szewczyk

Kontakt: iod@zoz.nidzica.pl

-> Rada Społeczna Zespołu Opieki Zdrowotnej w Nidzicy

Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego oraz organem doradczym Dyrektora ZOZ. Do zadań Rady Społecznej należy przedstawianie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:

  • zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego
  • związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności
  • przyznawania Dyrektorowi Zespołu nagród,
  • rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z Dyrektorem Zespołu,
  • przedstawianie Dyrektorowi Zespołu wniosków i opinii w sprawach:
    • planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego
    • rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego
    • kredytów bankowych lub dotacji,
    • podziału zysku,
    • zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
    • regulaminu organizacyjnego
  • dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu
  • opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej
  • wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o działalności leczniczej